Група 20, українська мова

 Українська мова                                                                        15.02.2023

    Група 20                                                                                        Урок 45

Виконану роботу надсилати на E-mail:   tanyabauman123@gmail.com

Тема. Розрізнення прислівників і співзвучних сполук. Правила написання їх.

·        Перегляньте відеоурок

https://www.youtube.com/watch?v=k6keLfjjamk

·        Спишіть, знімаючи риску, спочатку сполучення слів, у яких виділені слова пишемо окремо, а потім ті, у яких - разом. Обґрунтуйте написання.

Їхати на/зустріч вітру, маю надію на/зустріч, побачилися в/день, прийшов у/день народження, кульки злітають у/гору, літак врізався в/гору, підійшов до/купи іграшок, усі зібралися до/купи, відпочивали в/трьох, світилося в/трьох вікнах, ходили по/нашому полю, усе зробили по/нашому.

·        

Д/з §46, вправа 494 (перевірте за словником)    

 Українська мова                                                                         08.02.2023

Група 20                                                                                        Урок 44

Виконану роботу надсилати на E-mail:   tanyabauman123@gmail.com

Тема. Складні випадки написання географічних назв

·        Перегляньте відеоурок

https://www.youtube.com/watch?v=DrFAbrswXvE&feature=emb_logo&ab_channel=%D0%9D%D0%B0%D1%82%D0%B0%D0%BB%D1%8F%D0%86%D0%BB%D1%8C%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE

·        Запишіть правильно слова

Верни/город, Печи/води, Копай/город, Гуляй/поле, Крути/броди Давидів/брід, Гола/Пристань, Зелена/Гура, Новий/ Сад, Стара/Планина, Широкий/Яр Орехово/Зуєво, Пуща/Водиця, Кам’янець/Подільський, Харків/Товарний, Ельзас/Лотарінгія, Коло/Михайлівка, Віта/Поштова Алма/Ата, Іссик/Куль, аддис/абебеський, буенос/айреський, Нар’ян/Мар, Улан/Уде, Новосілки/на/Дніпрі, Ростов/на/Дону, Ріо/де/Жанейро, Ла/Манш, Франкфурт/на/Майні, Ла/Плата

·        Опрацюйте §44, впр. 473

Д/з §44, складіть словниковий диктант з даної теми (20 слів, що не зустрічаються у параграфі)


Група 20                                             06.02.2023

     Українська мова                                Урок 43

Виконану роботу надсилати на E-mail:   tanyabauman123@gmail.com

Тема. Складні випадки написання прізвищ  

1.                                  Перевірка д/з

·       Тест (разом) file:///C:/Users/UTP/Downloads/slova_insomovnogo_pohodzenna_ta_ih_napisanna_20230205_220816.pdf

·       Тест онлайн (повторення)

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5375748

2.              Вивчення нового матеріалу

СКЛАДНІ ВИПАДКИ НАПИСАННЯ ПРІЗВИЩ

Окремо пишемо частки, артиклі та інші службові слова (ван, да, де, ді, дю, дер, ед, ель, ла, ле, фон і т. ін.) в іншомовних особових назвах. Наприклад: Людвіг ван Бетховен, да Вінчі, дю Гар, ле Шапальє, фон дер Гольц.

Скорочену частку д та ірландську частку о пишемо з власними іменами через апостроф. Наприклад: Д’Артаньян, О’Генрі.

Частки Ван-, Мак-, Сан-, Сен-, які передують прізвищам і становлять їхню невід’ємну частину, пишемо через дефіс. Наприклад: Сан-Мартін, Ван-Дейк.

Складні прізвища пишемо через дефіс. Наприклад: Гулак-Артемовський, Жоліо-Кюрі.

Запишіть власні назви правильно.

Михайл(и,і)ченко, М(е,є)ндел(е,є)єв, Міцк(е,є)вич, Л(е,є)рмонтов, Захар(’)їн, Людвіг/ван/Бетховен, Леонардо/да/Вінчі, Д/Артаньян, Сан/Мартін, Жоліо/Кюрі, Квітка/Основ’яненко, Мак/Клюр.

II. З одним поданим прізвищем складіть і запишіть речення з прямою мовою.

3.    Перегляньте відеоурок

https://www.youtube.com/watch?v=Fh8S6CiiJZE&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD

4.    Опрацюйте матеріал та виконайте завдання

https://lms.e-school.net.ua/asset-v1:UIED+Ukrainian-language-10th-grade+2020+type@asset+block@%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%81%D0%BF%D0%B5%D0%BA%D1%82_%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%B0_10%D0%BA%D0%BB_4_231__1__compressed.pdf

Група 20                                                                              30.01.2023

Українська мова                                                                Урок 47

Виконану роботу надсилати на E-mail:   tanyabauman123@gmail.com

Тема. Написання слів іншомовного походження. Правило “дев’ятки”

          У чинному правописі забороняє писати літеру «і» в запозичених загальних назвах після 9 приголосних, а саме: д, т, з, с, ц, ж, ш, ч, р — перед наступною літерою, що позначає приголосний звук (крім «й»): сигнал, динамо, режим, дизель, зиґзаґ, принтер тощо

3.       Перегляньте відеоурок https://www.youtube.com/watch?v=_yhk78izNS4&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD - Написання слів іншомовного походження

https://www.youtube.com/watch?v=4r7wpGYO_Ks&ab_channel=%D0%86%D1%80%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D0%97%D1%83%D0%B1%D1%80%D0%B8%D1%86%D1%8C%D0%BA%D0%B0  - Подвоєння в словах іншомовного походження

Д/з •  Тест онлайн

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5375748



27.12.22

Урок 38

Тема. Контрольне  есе "Ціна недбалості", "Цінність життя"

1.     Перегляньте відео за покликанням  Як писати есе? Формальне і вільне есе https://www.youtube.com/watch?v=oU263BX0fSk&ab_channel=%D0%86%D1%80%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D0%9F%D0%BE%D1%87%D0%B5%D1%80%D0%BD%D1%96%D0%BD%D0%B0

2.     Написання формального есе 


23.12.22

Урок 36

Тема. Правопис префіксів. Правопис суфіксів

1.        Виконайте тести Подвоєння та подовження приголосних за покликанням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6713396

2.        Перегляньте відео урок Правопис префіксів https://www.youtube.com/watch?v=X0tD2EjYDmE&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD, зробіть конспект

3.        Перегляньте відео урок Правопис суфіксів https://www.youtube.com/watch?v=76KpFRIx0XI&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD,  зробіть конспект

4.        Виконайте вправи 394, 395, 396, 397 Українська мова 10 клас

5.        Домашнє завдання:параграф37 вправа 400 Українська мова 10 клас

22.12.22

Урок 34

Тема.  Подвоєння та подовження приголосних

1.     Виконайте тести Спрощення приголосних за покликанням  https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2890323

2.      Перегляньте відео урок Подвоєння та подовження приголосних за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=6vELu8B_bPg&ab_channel=%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%81%D1%96%D0%B4%D0%B2%D1%96%D1%81%D1%82%D1%96, зробіть конспект та виконайте запропоновані завдання.

3.      Виконайте вправи Українська мова 10 клас 380, 381, 383 (усно), 384, 385

4.     Домашнє завдання Українська мова 10 клас параграф 36, вправа 387

21.12.22

Урок 33

Тема. Спрощення приголосних

1.     Виконайте тести Чергування голосних. Чергування приголосних в українській мові за покликанням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3544117

2.     Перегляньте відео урок Спрощення приголосних  за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=iGyfri5XmZk&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD, зробіть конспект та виконайте запропоновані завдання

3.      Виконайте вправуУкраїнська мова 10 клас369, 370 (усно), 371,372,378

4.     Домашнє завдання Українська мова 10 клас параграф 35, вправа 377


20.12.22

Урок 32

Тема. Чергування голосних. Чергування приголосних в українській мові. Зміна приголосних при збігові їх у процесі словотворення

1.     Виконайте тести Апостроф. Позначення  м’якості приголосних https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1045681

2.     Перегляньте відео урок Чергування голосних. Чергування приголосних в українській мові. Зміна приголосних при збігові їх у процесі словотворення за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=MKJlxNaHXsI&t=3s&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD,  зробіть конспект та виконайте запропоновані завдання.

3.     Виконайте вправи Українська мова 10 клас348, 349, 351, 359 (усно), 360 (усно), 361, 362

4.    Домашнє завданняУкраїнська мова 10 клас параграф 33-34, вправа 367


16.12.22

Урок 30

Тема. Апостроф. Позначення  м’якості приголосних

1.     Виконайте вправу 332, 333 (усно).

2.     Перегляньте відео урок Позначення  м’якості приголосних за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=xg8A9Re4Z7s&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD,  зробіть конспект та виконайте запропоновані завдання.

3.     Перегляньте відео урок Апостроф Повторення вивченого у І семестрі https://www.youtube.com/watch?v=6GN1eLXEA8s&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD, зробіть конспект та виконайте запропоновані завдання.

4.     Виконайте вправи Українська мова 10 клас334, 335 (усно), 336, 337, 338

5.    Домашнє завданняУкраїнська мова 10 клас параграф 32, вправа341

14.12.22

Урок 29

Тема. Ненаголошені е, и в корені слова

1.     Виконайте вправу 323.

2.     Перегляньте відео урок Ненаголошені е, и в корені слова за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=v71lrn63aho&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD,  зробіть конспект та виконайте запропоновані завдання.

3.     Виконайте вправиУкраїнська мова 10 клас 324, 325, 326, 327, 330

4.    Домашнє завданняУкраїнська мова 10 клас параграф 31

13.12.22

Урок 28

Тема. Орфограма. Орфографічна помилка. Орфографічний словник. Принципи української орфографії.

1.     Виконайте вправу 301.

2.     Перегляньте відео урок Орфограма. Орфографічна помилка. Орфографічний словник. Принципи української орфографії  за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=crkZ4J6p8nk , зробіть конспект та виконайте запропоновані завдання.

3.     Виконайте вправи Українська мова 10 клас 303, 308, 315 (усно), 314, 318

4.     Домашнє завданняУкраїнська мова 10 клас параграф 29-30,  вправа 321

 


09.12.22

Урок 27

Тема. Контрольна робота. Практична риторика. Орфоепічна норма

1.    Переглянути відео урок Узагальнення і систематизація «Орфоепічна норма» за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=XnL5RFmjlIM&list=PLsWyMT6uUTrdeqff-Kc1L_6-AKopTkPOt&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD

2.    Виконати тести https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7557613

3.    Домашнє завдання Повторити Орфографію

07.12.22

Урок 26

Тема. Складні випадки наголошування слів

1.    Перегляньте відео урок Складні випадки наголошування слів

за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=OMwQfVPZsIk&ab_channel=%D0%A2%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%B0%D0%B6%D0%B5%D1%80%D0%B7%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BE%D0%BF%D0%B8%D1%81%D1%83%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D1%97%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%B8 , зробіть конспект

2.    Виконайте вправи  294, 295, 297

3.    Домашнє завдання повторитиУкраїнська мова 10 клас  параграф 24-27

06.12.22

Урок 25

Тема.  Наголос. Основні правила наголошування слів. Нормативний наголос. Варіантне наголошування слів. Словорозрізнювальний наголос. Форморозрізнювальний наголос. Діалектний  наголос

1.    Перегляньте відео урок Наголос. Основні правила наголошування слів

за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=OJc-rcx2cCM&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD, зробіть конспект

2.    Виконайте вправи  282, 283, 284, 285, 287

3.    Домашнє завданняУкраїнська мова 10 клас параграф 27, вправа 291

08.12.22

Урок 29

Тема.  Основні правила вимови приголосних звуків

1.    Перегляньте відео урок Основні правила вимови приголосних звуків

за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=NFkSEeewU98&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD,зробіть конспект

2.    Виконайте вправи  274, 275, 276, 277

3.    Домашнє завданняУкраїнська мова 10 клас параграф 26, вправа 279

02.12.22

Урок 24

Тема.  Основні правила вимови голосних звуків

1.    Перегляньте відео урок Основні правила вимови голосних звуків

за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=zBJsqLz7jw0&t=4s&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD зробіть конспект

2.    Виконайте вправи  271, 272, 273

3.    Домашнє завданняУкраїнська мова 10 клас параграф 26


 02.12.22

Урок 23

Тема.  Орфоепічна помилка. Орфоепічний словник Поняття милозвучності

Чергування у//в, і//й

1.    Перегляньте відео урок Орфоепічна помилка. Поняття милозвучності за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=dSepICqAesA&t=2s&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD зробіть конспект

2.    Виконайте вправи  247, 248, 250, 253

3.    Домашнє завданняУкраїнська мова 10 клас параграф 24-25, вправа 255

Група 20                                                                              18.11.2022

Українська мова                                                                Урок 22

Виконану роботу надсилати на E-mail:   tanyabauman123@gmail.com

Тема. Контрольна робота. Тест «Практична риторика». Контрольне есе.

1.     Щоб виконати тест

перейдіть за посиланням:
https://vseosvita.ua/test/start/loh603  

2.     Напишіть контрольне есе на одну з тем

·        «Інтернет зближує чи накопичує самотність»

·        « Прекрасна мить життя»


Група 20                                                                              11.11.2022

Українська мова                                                                Урок 21

Виконану роботу надсилати на E-mail:   tanyabauman123@gmail.com

Тема. Ефективність мовлення. Стратегія і тактика мовленнєвої поведінки. Комунікативний намір

Орфографічна хвилинка

► Уставте пропущені букви, поясніть орфограми.

Шви..кісний, якіс..ний, улес..ливий, осві..читися, хвас..ливий, контрас..ний, щас..ливий, блис..нути, аген..ство, волейболіс..ці, заїз..ний, їж..жу, шіс..надцять, заздріс..ний, ус..ний, випус..ний, стис..нути, щотиж..ня, студен..ський, студен..ство, очис..ний, проїз..ний, буревіс..ник, п’я..десят.

Словникова робота

► Ознайомтеся з новими термінами, уточнивши їхнє значення за словником.

Комунікативна тактика — зумовлені стратегією мовленнєві кроки, що в сукупності дають змогу досягти головної комунікативної мети.

Комунікативна стратегія — головна лінія мовленнєвої поведінки в межах конкретної комунікативної події, що визначається загальною метою комунікації, ситуативним контекстом і уявленнями про адресата.

Мовленнєва комунікація — це процес спілкування за допомогою мови.

Мовленнєвий акт — цілеспрямована мовленнєва дія.

Опрацюйте матеріал підручника §20-21, с.65-71.

Д/з

§20-21, вправа 220 


      Українська мова                                                       28.10.2022

          Група 20                                                                     Урок 16

Виконану роботу надсилати на E-mail:   tanyabauman123@gmail.com

Тема. Особистість мовця. Риси гарного співрозмовника. Вимоги до оратора. Комунікативний стан мовця

 І. Перегляньте відеофільм про правильне наголошування слів

https://www.youtube.com/watch?v=NxzglRY18h0&ab_channel=%D0%B4%D0%B8%D1%81%D0%9A%D1%83%D1%80%D1%81

Запишіть  15 слів з наголосом на 1 складі, які вас здивували (наголос позначити). З двома із них скласти речення.

ІІ.Вивчення нового матеріалу.

         Джорж Байрон говорив: «Слова - це предмети, і маленька крапля чорнила, падаючи на думку подібно до роси, створює те, що примушує думати тисячі, можливо, мільйони людей». «Прекрасна справа — уміти в усіх випадках добре володіти словом, але найпрекраснішим уявляється мені таке уміння, коли того вимагає необхідність»                   (Дж. Боккаччо).

     Для чого потрібно  сучасній людині добре володіти словом?

     Яка наука навчає  мистецтва гарно і переконливо говорити?

     В яких сферах життя, галузях потрібно добре володіти ораторськими вміннями й навичками?  (Постановка проблемних запитань)

     Яким має бути оратор, якими якостями володіти?

     Для чого потрібно добре володіти ораторськими вміннями й навичками?

Щоб виступати публічно, оратор повинен володіти низкою спеціальних навичок та вмінь. Навичка — уміння, набуте вправами, досвідом; навик — здатність здійснювати ту чи іншу операцію якнайкраще.

1. Про складники ораторського мистецтва

https://miyklas.com.ua/p/ukrainska-mova/10-klas/praktichna-ritorika-342122/osobistist-movtcia-risi-garnogo-spivrozmovnika-vimogi-do-movlennia-orato_-351175/re-9ffd2292-a4f9-4c13-9ba5-52a050be4398  - теорія

2. Риси гарного співрозмовника. Вимоги до мовлення оратора. Комунікативний стан мовця

Щоб володіти аудиторією, промовець повинен бути цікавою особистістю, начитаним, компетентним, наводити приклади із життя, використовувати цитати, риторичні запитання, його мовлення має бути  чітким, зрозумілим, багатим на мовні засоби, вміти володіти темпом, діапазоном голосу, вміло користуватися мімікою, жестами, які передають цілу гаму почуттів.

https://miyklas.com.ua/p/ukrainska-mova/10-klas/praktichna-ritorika-342122/osobistist-movtcia-risi-garnogo-spivrozmovnika-vimogi-do-movlennia-orato_-351175/re-86605c60-c1fe-4696-a6c7-d7ec170b8fb3 - теорія         

Крім того, промовець повинен усією своєю поведінкою виражати впевненість і віру в свої сили.

     Зовнішність є вагомим чинником успіху того, хто виступає. І тут важливо володіти собою, уміти «створювати імідж», певний образ. Недарма існує спеціальна професія - іміджмейкер, тобто людина, що допомагає створити імідж. Зачіска, охайність рук та нігтів, макіяж, стан взуття та одягу - усе це уваж­но фіксується і впливає на сприйняття ваших слів.

Від чого ще залежить ефективність промови?

Ефективність промови, сила її впливу на слухачів багато в чому визначаються позитивним іміджем оратора.

Щоб сформувати цей імідж, промовець повинен пам'ятати:

     людина починає справляти певне враження ще до того, як заговорить;

     популярність серед слухачів залежить від того, наскіль­ки зовнішній вигляд, поведінка та манери спілкування оратора відповідають уявленням і неписаним правилам даної суспільної групи;

     популярні люди мають такі риси характеру, які позитив­но сприймаються в більшості суспільних груп (веселу вда­чу, товариськість, тактовність та ін.), а крім того, вміють пристосувати свою поведінку до правил тієї чи іншої суспільної групи;

     гарні рухи і вміння поводитися - такі ж важливі складники приємного зовнішнього вигляду, як і фізичні дані вбрання.

Яким є, на вашу думку, ваш імідж?

Від чого залежить наш успіх, кар’єра?

Від уміння говорити нерідко залежить успіх, авторитет кар'єра. Це називається професійним іміджем. Для того щоб навчитися добре, змістовно говорити, необхідно збагачувати свої знання й досвід, удосконалювати професійну освіту, усебічно розвиватися. Уміння говорити завжди розвивається одночасно з розширенням культурного та професійного світогляду.  Ми повинні завжди пам’ятати одне, що людина створює свій імідж протягом усього життя, а втратити його дуже легко.

 https://drive.google.com/file/d/18jTbGoTqioEOL6TrnAgjRXhkNFDNux-b/view?usp=sharing

3. «Золоті» правила для оратора

https://miyklas.com.ua/p/ukrainska-mova/10-klas/praktichna-ritorika-342122/osobistist-movtcia-risi-garnogo-spivrozmovnika-vimogi-do-movlennia-orato_-351175/re-b7290b9d-3350-4468-8b52-2327b0759f32  - теорія

 Д/з  §17, вправа 189     

 «Павутинка»

Поєднайте частини крилатих висловів античних мудреців. Прокоментувати  зміст кожного з речень.

 

Поетами народжуються,

життя для блага суспільства і правдивість (Піфагор).

Дві речі роблять людину богоподібною:

не тільки сказати, що треба, а й не сказати, що не треба (Цицерон).

Платон – мій друг,

без діла нікчемне й пусте (Демосфен).

Найбільше достоїнство оратора -

та істина дорожча (Аристотель).

Будь яке слово

проста (Платон).

Мова істини

ораторами стають (Цицерон).

 

 

Українська мова                                                                            21.10.2022

  Група 20                                                                                      Урок 14

Виконану роботу надсилати на E-mail:   tanyabauman123@gmail.com

Тема. Риторика як мистецтво. Роль риторики в сучасному світі

Словом можна вбити й оживити,

поранити і вилікувати,

посіяти тривогу й безнадію і одухотворити,

розсіяти сумнів і засмутити,

викликати посмішку і сльози,

породити віру в людину і посіяти зневіру,

надихнути на працю і скувати сили душі

·        Опрацюйте теоретичний матеріал за посиланням, сформулюйте три питання для одногрупників  за темою

https://www.youtube.com/watch?v=BBzTkk_oc5Q - Риторика як мистецтво. Роль риторики в сучасному світі

Риторика — класична наука, затребувана в наші дні як інструмент управління та впорядкування життя суспільства, формування особистості через слово. 

Риторика — наука про ораторське мистецтво і красномовство. Мовні особливості усного публічного виступу, зближуючи риторику з поетикою, припускають використання в риторичному творі прийомів, розрахованих на переконання слухача, його експресивну обробку. 

·        Опрацюйте матеріал за посиланням, складіть план розповіді «Роль риторики у суспільному житті» 

https://zno.if.ua/?p=6307

Д/з параграф 15, вправа  161 (усно), 165 (письмово)


Українська мова                                                                            18.10.2022

  Група 20                                                                                      Урок 12

Виконану роботу надсилати на E-mail:   tanyabauman123@gmail.com

Тема. Утвердження лексичної норми в словниках української мови. Укладання словника професійної лексики

·        Опрацюйте теоретичний матеріал за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=HgQ0kTKQzo8 - утвердження лексичної норми в словниках української мови.

https://www.youtube.com/watch?v=Li__4QIa21Y  -  професійна лексика

Перевір себе. Як ЗНО

https://zno.osvita.ua/ukrainian/tag-leksychna_pomylka/

·                Д/з параграф 5-14, вправа155

 

Українська мова                                                                             17.10.2022

  Група 20                                                                                      Урок 11

Виконану роботу надсилати на E-mail:   tanyabauman123@gmail.com

Тема. Основні групи фразеологізмів. Багатозначність, синонімія й антонімія фразеологізмів

 

Перегляньте відеоурок за посиланням, запишіть у зошити фразеологізми та їх значення, що звучать у відеоуроці. 

·        https://www.youtube.com/watch?v=VVWnltZ08c4      –  Основні групи фразеологізмів

·        https://www.youtube.com/watch?v=McMnY90A1_8Багатозначність, синонімія й антонімія фразеологізмів

Виконайте завдання за посиланням, обов’язково вкажіть прізвище та ім’я. Скрін пришліть на E-mail:   tanyabauman123@gmail.com.

https://onlinetestpad.com/ua/testview/882797-10-11-klas-frazeologizmi-tlumachennya-sinonimichni-antonimichni

 

Перевір себе. Як ЗНО. (за бажанням)

https://svitslova.com/testing/trenuvalni-testy.html?view=list&subject_id=10


Українська мова                                                                             30.09.2022

  Група 20                                                                                      Урок 7

Виконану роботу надсилати на E-mail:   tanyabauman123@gmail.com

Тема. Слова власне українські й запозичені. Виправдані й небажані запозичення

·        Опрацюйте теоретичний матеріал за посиланням

https://miyklas.com.ua/p/ukrainska-mova/10-klas/poniattia-normi-v-suchasnii-ukrayinskii-literaturnii-movi-326692/slova-vlasne-ukrayinski-i-zapozicheni-vipravdani-i-nebazhani-zapozichenn_-326689

·        Перегляньте відеоурок, запишіть запозичені слова а їх відповідники, що звучать у тексті

https://www.youtube.com/watch?v=OUmM9JK_MPo

·        Виконайте завдання. Підберіть українські відповідники

абсолютний

 

аграрний

 

азарт

 

аргумент

 

асиміляція

 

браузер

 

геймер

 

контракт

 

момент

 

конфронтація

 

концентрація

 

корективи

 

Довідка: протистояння,  цілковитий, провідник,  повний, гравець земельний,  договір,  мить,  запал,  дока, уподібнення,  зосередження, поправки, скупчення.

Д/з параграф 8, вправа 91


Українська мова                                                                            27.09.2022

  Група 20                                                                                      Урок 6

Виконану роботу надсилати на E-mail:   tanyabauman123@gmail.com

Тема. Лексична норма. Лексичне значення слова. Слово і контекст; залежність значень слова від контексту.

1.     Перегляньте відео за покликанням,  зробіть конспект

https://www.youtube.com/watch?v=Ei5jso-ygM0

2. Опрацюйте матеріал  підручника Українська мова 10 клас , зробіть конспект.

3.Виконайте вправи 61, 62, 63, 64, 65 (усно)

4. Письмово виконайте вправи 66, 69, 72.

Домашнє завдання: параграф 6-7, виконайте вправу 77


 Українська мова                                                                         27.09.2022

Група 20                                                                                      Урок 5

Виконану роботу надсилати на E-mail:   tanyabauman123@gmail.com

Тема. Діагностична контрольна робота 

Аудіодиктант «Народ і його одяг»

https://www.youtube.com/watch?v=_rhpsIq-5N8 

Українська мова                                                                            14.09.2022

  Група 20                                                                                      Урок 4

Виконану роботу надсилати на E-mail:   tanyabauman123@gmail.com

Тема. Есе. Види есе, вимоги до його написання

·        Опрацюйте теоретичний матеріал за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=EvwQfTAcnWg

Що таке есе та як його написати?

Есе (фр. essai «спроба, проба, нарис», від лат. exagium «зважування») — літературний  жанр прозового твору невеликого обсягу й вільної композиції. 

Есе виражає індивідуальні враження й міркування автора з конкретного приводу або предмета й не претендує на вичерпне трактування.

 

Алгоритм написання есе

 

1) постановка проблеми;

2) обдумування проблеми (ідеї, приклади, що їх ілюструють);

3) планування есе (визначення структури);

4) написання есе;

5) перевірка та редагування роботи;

6) підготовка презентації;

7) презентація есе.

 

Приклад есе

                        НАТХНЕННЯ

Натхнення... Саме слово надихає на щось грандіозне... Муза, яка вона? Яке натхнення? Ніхто, мабуть, про це не задумувався...

Всюди ми шукаємо натхнення... А особливо творчі люди. Їм без музи важко обійтися, як думають вони самі. Ні, мова йде не про всіх, а про більшу частину.

Стоп... Муза, натхнення - це синоніми? Чи абсолютно різні за значенням слова?

Муза - особа, що будить творче натхнення у діячів мистецтв або наук. Як правило, це жінки, які перебувають в оточенні поета (художника, композитора і т. д.). Натхнення - особливий стан людини, типова для творчості риса, її складовий елемент, який характеризується, з одного боку, високою продуктивністю, з другого боку — величезним підйомом і напругою сил людини. З цього випливає, що муза - це людина, яка надихає, а натхнення - це вже сам стан.

Багато хто з творчих людей просто чекають чогось, як вони говорять музу. І не завжди можна з цим погодитись. Чому ніхто не хоче самому створити джерело натхнення? В елементарній речі можна побачити щось грандіозне - треба лише цього захотіти. Так, не завжди є вдалий момент для написання, скажімо, віршів. Але ж ми можемо все змінити! Все це лише виправдання. Якщо справді хотіти, ми будемо шукати можливість написати більше. Але не всі це роблять. А шкода...

Хочеться, побажати всім більше натхнення та життєвої мудрості!


Українська мова                                                                             07.09.2022

  Група 20                                                                                      Урок 2

Виконану роботу надсилати на E-mail:   tanyabauman123@gmail.com

Тема. Основні типи словників

·       Перегляньте відеоурок за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=0Xx25iaCHLU&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD

·        Опрацюйте  § 2, с. 7-8

·        Перевір себе

Вправа 17, с.8 

Домашнє завдання  § 2, с. 7-8, вправа 18(2)

 

Українська мова                                                                             05.09.2022

  Група 20                                                                                      Урок 1

Виконану роботу надсилати на E-mail:   tanyabauman123@gmail.com

Тема. Вступ. Лексикографія. Сучасні лексикографічні джерела: словники, довідкова література. Довідкові медіаресурси

·       ☝ Перегляньте відеофрагмент за посиланням  та підготуйте усне повідомлення про словники української мови. Наведіть приклади словників, які ви вже знаєте, розкажіть про їхнє призначення.

https://www.youtube.com/watch?v=TcIBCl0c-GU&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD

·        Опрацюйте § 1, с. 4-5, запишіть у зошити функції словників, поясніть їх

·       Домашнє завдання

Знайдіть у Вікіпедії перелік словників української мови всіх видів. Оберіть тип словника, ознайомтеся зі структурою електронних словників за покликанням на сторінці Вікіпедії. Чи легко ними користуватися? Які труднощі у вас виникли?

Прослухайте пісню jerry heil "Мрія" , випишіть три слова   та створіть словникову статтю.