Група 20, українська література


Українська література                                                 15.02.2023

Група 20                                                                           Урок 46

Тема.  Образ  панни – утілення ідеї вічної жіночності й краси в новелі

В. Винниченка «Момент». Імпресіонізм твору

·        Перегляньте відеоурок

https://www.youtube.com/watch?v=zU5So6nV66I - Образ панни в новелі Володимира Винниченка "Момент". Імпресіонізм твору

·        Опрацюйте матеріал за посиланням

https://lms.e-school.net.ua/asset-v1:UIED+Ukrainian-literature-10th-grade+2020+type@asset+block@%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%81%D0%BF%D0%B5%D0%BA%D1%82_%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0_%D0%BB%D1%96%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0_9_451.pdf

Д/з Складіть цитатну характеристику панни

Підготуватися до контрольної роботи

Українська література                                                  08.02.2023

Група 20                                                                           Урок 45

Тема.  Поєднання реалістичного змалювання дійсності та філософського підтексту в новелі В. Винниченко «Момент»

Як відомо, літературознавці виділяють три періоди творчості Володимира Винниченка: перший охоплює більшу частину його творів «малої форми» (нариси, оповідання), написані із 1902 до наступу реакції після революції 1905 року. До другого періоду відносяться оповідання, п’єси і романи, які з’явилися після революції 1905 року, його ще називають «пореволюційним». І третій період охоплює твори, написані в еміграції, починаючи з 1925 року.

Новела «Момент», яку ми будемо розглядати сьогодні, була написана 1907 року і вперше видана у 1910 році у газеті «Рада». Критики стверджують, що у цей час митець перебував на вершині літературної популярності й «розбудовував свою лабораторію психологічного аналізу», а сам твір є перлиною творчості автора.

Цікавим є те, що новела «Момент» має підзаголовок «Із оповідань тюремної Шехерезади».

·        Перегляньте відеоурок за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=C-xnYMwYMLI - Поєднання реалістичного змалювання дійсності та філософського підтексту в новелі "Момент"

·        Проблематика твору 

·        любові і щастя людини;

·        миті як вічності;

·        філософії людського буття;

·        життя і смерті;

·        добра і зла;

·        гармонії людини й природи;

·        щастя;

·        природності душевних і тілесних поривів.

 

·        Символізм твору

Крім звукових, зорових образів у творі також наявні й образи-символи.

Ø Для якого літературного напряму це притаманне?

Ø Як ви вважаєте, що це за символи?

поле – свобода, життя

ліс – символ ворожої стихії (у момент небезпеки) або свободи й кохання (у момент щастя)

комашки – відсутність обмежень і правил

зелені мушки, ворон – смерть

кордон – межа між життям і смертю.

Ø Чим є більшість із цих образів?

Ø Яка роль пейзажів та описів природи у творі?

Ø До якого напрямку можна віднести твір?

Ø А яким він є за жанром?

·        Д/З

Тест за новелою «Момент» Володимира Винниченка

1. «Прекрасним витвором» словесного мистецтва новелу назвав … .

              А) Олександр Ковальчук;

              Б) Євген Чикаленко;

              В) Іван Франко;

              Г) М. Коцюбинський

2. «Момент» за жанром … .

              А) оповідання з елементами казки;

              Б) драматичний етюд;

              В) психологічна новела;

              Г) нарис

3. Твір написаний … .

              А) 1907 року;

              Б) 1950 року;

              В) 1920 року

              Г) 1900 року

4. У творі в нерозривну єдність сплетені мотиви … .

              А) кохання і смерті;

              Б) момента життя і його сутності;

              В) щастя, смерті, кохання;

              Г) життя і смерті

5. Оповідачем із твору «Момент» є … .

              А) Володимир Винниченко;

              Б) вродлива панна;

              В) контрабандист Семен;

              Г) політичний в’язень

6. Пора року, коли відбуваються події у творі:

              А) раннє літо;    

              Б) весна;

              В) осінь

              Г) пізня осінь     

7. Народна мудрість стверджує, що очі – дзеркало душі. Винниченко ж говорить, що дзеркало душі – це … .

              А) таємничість почуттів;

              Б) сміх;

              В) щире кохання;

              Г) момент щастя

8. Місце, де випадково зустрілись юнак із панною:

              А) ліс біля кордону;

              Б) збори революціонерів;

              В) повітка Пустуна;

              Г) на возі контрабандиста

9. Перетнувши кордон, оповідач порівнює себе і свою супутницю з … .

              А) птахами;

              Б) мурашками;

              В) кузьками;

              Г) тваринами

10. Втікачі після успішного завершення операції відчувають …

              А) розпач, емоційне знесилення;

              Б) втому, бажання забутися;

              В) розчарування, зневагу одне до одного;

              Г) ейфорійний вибух радості, кохання

11. Ім’я фантастичної феї:

              А) Галя;

              Б) Таня;

              В) Маня;

              Г) Муся

12. Супутницею була … .

              А) зрадниця народу; 

              Б) революціонерка;

              В) шахрайка;

              Г) письменниця

13. Установи сюжетну послідовність твору:

    А) «…Щастя – момент. Далі все буденщина, пошлість. Саме найбільше                  щастя буде мізерним в порівнянні з цим…»

    Б) «Як мене вб’ють, а ви зостанетесь живі, напишіть по такій адресі…»

    В) «…Одчинивши двері, я ступив до неї… і від несподіванки закам’янів: на                             розкиданій соломі, якраз проти дверей сиділа панна…»

Г) «…Далеко-далеко темніла, як тин, смуга лісу. Мені якось стало холодно в     грудях і завмерло серце. Так. Аж ось він, цей кордон…»                  

14. Установи послідовність подій за твором:

    А) Оповідач спостерігає життя комах, не обтяжене законами та мораллю.

    Б) Контрабандист відмовляється переводити втікача через ліс вдень.

    В) Оповідач знайомиться з фантастичною панною.

    Г) Утікачі розмовляють в житі, ховаючись від подорожніх.

15. Як ви поясните назву твору?

16. Головною проблемою, яку порушує автор у творі «Момент», є проблема … 


Українська література                                                  01.02.2023

Група 20                                                                                Урок 44

Тема.  Прозові й драматичні твори В. Винниченка. Перший український науково-фантастичний роман «Сонячна машина». Успіх пєс В. Винниченка на світовій сцені.

1.     Розповідь про науково-фантастичний роман «Сонячна машина»

 

В. Винниченко першим у літературі 20-х років XX ст. створив соціально-утопічний і фантастичний роман з елементами пригодницького і детективного жанру.

У «Сонячній машині» автор порушує суспільно-політичні, філософські, морально-етичні проблеми; уміло поєднує проблеми особи і колективу, класової боротьби, соціальних груп «прекрасної будущини», моралі й біологічних інстинктів. Новаторство письменника знаходить своє втілення в незвичайних поворотах людського характеру, думок і вчинків героїв, у сюжеті, що постійно інтригує читача, тримає в стані високої емоційної напруги, естетичної насолоди. Цей твір В. Винниченко присвятив своїй сонячній Україні.

·        Перегляньте відеоурок за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=PQjZDpHxG9E - Чому варто прочитати "Сонячну машину" Володимира Винниченка? | Цікава укр.літ. з Пані Вчителькою

 

2. П'єси В. Винниченка на світовій сцені

Драматичні твори В. Винниченка відіграли важливу роль у культурному відродженні українського народу. Своєю формою і своїм змістом вони витворювали своєрідну національну новаторську драматургію в дусі новітніх течій європейської драми — драм Ібсена, А. Чехова, М. Метерлінка, К. Гауптмана, А. Стріндберга. Їхня тематика, як і тематика інших творів письменника і драматурга, була цілком традиційною — дослідження людської особистості, морально-психологічне випробовування внутрішніх сил людини у боротьбі за утвердження свого «я». Герої цих п’єс прагнули незалежності від будь-кого і будь-чого: юрби, моралі, приписів, умовностей. Вони прагнули бути «чесними з собою». Але, як зазначав сам Винниченко, ніхто з його героїв не був по-справжньому «чесним з собою», оскільки вони лише прагнули цього.

Зоряним часом Володимира Винниченка були 1910-1912 роки. У цей час він пише свої п’єси «Базар», «Брехня» (1910), «Співочі товариства» (1911), «Чорна Пантера і Білий Ведмідь» (1911), «Дочка жандарма», «Натусь» (1912), «Молода кров» (1913) та ін.

Мабуть, найбільшим успіхом користувалася п’єса «Чорна Пантера і Білий Ведмідь», опублікована вперше у 1911 році. Але перша світова війна ускладнила її появу на сцені. Вперше вона була поставлена у 1917 році. Саме тоді «Молодий театр» Леся Курбаса відкрив новий театральний сезон з постановки «Базару» та цієї п’єси.

Твори драматурга були популярними не лише в тогочасній Україні, але й за її межами. Вони ставилися у Німеччині, Голландії, Швейцарії, Австрії, Польщі, Італії, Іспанії, Румунії та ін. На жаль, в кінці 20-х років радянський уряд піддав жорсткій критиці всю творчість Винниченка і суворо заборонив його твори. Тепер майже після багаторічної заборони вони повертаються до нас: цікаві й актуальні, без яких була б неповною картина української літератури початку століття.

 

Д/з    скласти інформаційне гроно про письменника,

прочитати новелу «Момент»

Українська література                                                 30.01.2023

  Група 20                                                                         Урок 43

Виконану роботу надсилати на E-mail:   tanyabauman123@gmail.com

Тема. Життя і творчість Володимира Винниченка. Винниченко-художник

1.    Перегляньте відеоурок

https://www.youtube.com/watch?v=NhDa5zywd6g - Життя і творчість Володимира Винниченка

https://www.youtube.com/watch?v=j0sb2XICe9Y&ab_channel=Edgar4858 – Винниченко-художник

2.    Опрацюйте матеріал за посиланням

https://lms.e-school.net.ua/asset-v1:UIED+Ukrainian-literature-10th-grade+2020+type@asset+block@%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%81%D0%BF%D0%B5%D0%BA%D1%82_%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0_%D0%BB%D1%96%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0_10%D0%BA%D0%BB_7_330.pdf – теоретичний матеріал

3. Прочитайте новелу «Момент» http://ukrlit.org/vynnychenko_volodymyr_kyrylovych/moment ,

або перегляньте відеофільм https://www.youtube.com/watch?v=ixKAa5KNktw&ab_channel=ContrabasVideoproduction   

 

Українська література                                                             30.01.2023

  Група 20                                                                                    Урок 42

Виконану роботу надсилати на E-mail:   tanyabauman123@gmail.com

Тема. Психологічне розкриття теми еміграції в новелі                 В. Стефаника “Камінний хрест”. Історична основа твору, його сюжетно-композиційні особливості

1.    Перегляньте відеоурок

https://www.youtube.com/watch?v=jfPrfwgXoik - Психологічне розкриття теми еміграції в новелі Василя Стефаника "Камінний хрест".

2.    Опрацюйте матеріал за посиланням

 https://lms.e-school.net.ua/asset-v1:UIED+Ukrainian-literature-10th-grade+2020+type@asset+block@%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%81%D0%BF%D0%B5%D0%BA%D1%82_%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%96_%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0_%D0%BB%D1%96%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0_10%D0%BA%D0%BB_4_159.pdf

3. Тести

1. Василь Стефаник — представник

А харківської школи романтиків

Б «Руської трійці»

В Кирило-Мефодіївського братства

Г «Покутської трійці»

Д «Молодої музи»

2. Василь Стефаник прославився в українській літературі як майстер

А соціально-психологічної повісті

Б психологічної новели

В історичного роману

Г притчового оповідання

Д ліричних відступів в епічному творі

3. Події в новелі «Камінний хрест» В. Стефаника відбуваються

А за часів кріпаччини

Б після скасування кріпосного права

В наприкінці XIX — на початку XX ст.

Г під час Першої світової війни

Д після більшовицького перевороту

4. Репліка За цим краєм не варт собі туск до серця брати! Ця земля не годна кілько народа здержати та й кількі біди втримати належить

А Іванові Дідуху

Б Катерині

В кумові Михайлу

Г синові Івана

Д одному з односельців

5. Новела «Камінний хрест» закінчується словами

А Але Іван не дивився в той бік. Ймив стару за шию і пустився з нею в танець.

Б А Михайло ймив Івана за барки, і шалено термосив ним, і верещав як стеклий.

В [Іваниха] все рукою показувала в повітрю, як глибоко вона той поріг виходила.

Г Люди задеревіли, а Іван термосив жінкою, як би не мав уже гадки пустити її живу з рук.

Д Видиш, стара, наш хрестик? Там є відбито і твоє намено. Не біси, є і моє, і твоє…

6. Символом розпачу від прощання з рідним краєм у новелі «Камінний хрест» є

А горб

Б хрест

В танець

Г камінь

Д збіжжя

7. Кульмінацією новели «Камінний хрест» є

А пісня про загублені молоді літа

Б розповідь Івана односельцям по хрест

В звернення Івана Дідуха до дружини

Г танець Івана Дідуха з дружиною

Д розповідь про молодість Івана Дідуха

8. Композиційною особливістю новели «Камінний хрест» НЕ Є

А поділ на сім частин

В діалоги

В розповідь від першої особи

Г розповідь про минуле Івана Дідуха

Д кульмінація в кінці твору

9. Темою новели «Камінний хрест» В. Стефаника є

А смерть селянина від тяжкої праці на землі

Б еміграція західноукраїнської родини

В тяжке життя селян в умовах кріпацтва

Г доля жінки-матері в еміграції

Д життя людини в гармонії з природою

10. Новела «Камінний хрест» — твір

А реалістичний

Б романтичний

В неоромантичний

Г імпресіоністичний

Д експресіоністичний

11. Установіть відповідність.

Художній засіб

Приклад

1 метонімія

А Догори ліз кінь, як по леду…

2 персоніфікація

Б Вік свій збув на тім горбі.

3 фразеологізм

В Спросив Іван ціле село

4 порівняння

Г Очі замиготіли великим жалем, а лице задрожало…

 

Д Сонце… малює по нім маленькі фосфоричні візди.

                             

12. Установіть відповідність.

Стильові течії модернізму

Ознаки

1 символізм

А намагання героя наблизити дійсність до мрії, сильний герой

2 неоромантизм

Б відтворення сутності предметів та ідей через знаки

3 імпресіонізм

В об’єктивне зображення дійсності, типовий герой у типових обставинах

4 експресіонізм

Г мінливість вражень і відчуттів героя, зорові й слухові образи

 

Д повсякденний біль героя, невтішне майбутнє, контрасти

Домашнє завдання:

1. Виконати тестові завдання.

Пройдіть тест за посиланням ОБОВ'ЯЗКОВО

 https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2932443

 

Українська література                                                             27.01.2023

  Група 20                                                                                    Урок 41

Виконану роботу надсилати на E-mail:   tanyabauman123@gmail.c

Тема. Життя і творчість Василя Стефаника.

1.Перегляньте відеоурок

https://www.youtube.com/watch?v=AL6l2GrONxE  - Життя і творчість Василя Стефаника

2. Скласти портфоліо письменника (письмово)ПІП, дата і місце народження, батьки, освіта, громадсько-політична робота, сімейний стан, діти, творчий доробок за періодами, смерть.

3Виписати 3 вислови відомих людей про нього.

4. Прочитати  або прослухати новелу "Камінний хрест"

https://www.youtube.com/watch?v=UPsnM3TNo5I  - Камінний хрест. Василь Стефаник 

27.01. 23.

Урок 40

Тема. Роль образу мелодії вальсу у відтворенні внутрішнього світу героїнь новели О. Кобилянської «Valse melancolieque». Глибокий психологізм твору

1.     Перегляньте відео урок Роль образу мелодії вальсу у від творенні внутрішнього світу героїнь новели О. Кобилянської «Valse melancolieque». Глибокий психологізм твору за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=qCM8raHeIzs&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BDпорівняйте характеристику героїнь автора уроку та ваші (домашнє завдання)

2.     Опрацюйте матеріал підручника Українська література стор.161-164

3.     Домашнє завдання: виконайте завдання підручника Українська література 13 стор164

20.01.23

Урок 39

Тема. Образи жінок-інтелектуалок у новелі О. Кобилянської «Valse melancolie». Глибокий психологізм твору

1.     Перевірте літературний паспорт  новели О. Кобилянської «Impromtu phantasie» за посиланням https://dovidka.biz.ua/fantaziia-ekspromt-analiz/  та оцініть свою роботу

2.     Перегляньте відео урок Образи жінок-інтелектуалок у новелі О. Кобилянської «Valse melancolie». Глибокий психологізм твору за покликанням   https://www.youtube.com/watch?v=0btH3-TzPq4&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD, зробіть конспект

3.     Зробіть літературний паспорт твору та перевірте за посиланням https://dovidka.biz.ua/melankholiinyi-vals-analiz/.

4.     Домашнє завдання зробити цитатну характеристику героїнь новели.


13.01.23

Урок 38

Тема. Краса вільної душі й аристократизм духу у новелі О. Кобилянської «Impromtu phantasie». Автобіографізм твору.

1.     Перегляньте навчальне відео до уроку О. Кобилянська «Impromtu phantasie» за покликанням, https://www.youtube.com/watch?v=Qx7QonC2nEU&t=203s&ab_channel=%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D0%9B%D0%B5%D0%BF%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0, зробіть літературний паспорт твору

2.     Перегляньте відео Аристократизм духу в новелі О. Кобилянської «Іmpromtu phantasie» за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=ZLk3y6RB01s&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD, зробіть конспект

3.     Домашнє завдання: виконайте завдання підручника Українська література 5 стор.161

 

27.12.23

Урок 37

Тема. Життя і творчість Ольги Кобилянської.

1.     Перегляньте навчальне відео до уроку Життя і творчість Ольги Кобилянської за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=lwRqGStdlJo&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD,  зробіть конспект

2.     Опрацюйте матеріал підручникаУкраїнська література стор.153-155

3.     Домашнє завдання підготувати розповідь про життя і творчість Ольги Кобилянської


 27.12.22

Урок 36

 Тема Контрольна робота за творчістю М. Коцюбинського

1.      Виконати тести за покликанням  https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4857429

 

26.12.22

Урок 35

 Тема. Фольклорне тло в повісті М. Коцюбинського «Тіні забутих предків». Світ людини у зв’язку зі світом природи. Образи й символи в повісті

1.      Перевірте літературний паспорт повісті за покликанням https://www.ukrlib.com.ua/review/printit.php?tid=18146 та оцініть свою роботу

2.      Перегляньте відео урок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=HRXMNYKmAxo, та зробіть конспект

3.      Домашнє завдання. Зробити цитатну характеристику Івана та Марічки

Урок 33

22.12.22

 Тема. Трагічна доля Івана та Марічки як наслідок суперечності між мрією і дійсністю в повісті М. Коцюбинського «Тіні забутих предків»

1.      Виконайте тести новела М. Коцюбинського «Intermezzo»  за покликанням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6629985

2.      Ознайомтеся зі змістом повісті за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=3GFST5_6fKI

3.      Перегляньте відео урок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=YCEe1XOn7R0,

та зробіть конспект

4.      Домашнє завдання. Зробити літературний паспорт твору

Урок 32

21.12.22

Тема.  Символічні образи в новелі  М. Коцюбинського «Intermezzo» Проблеми душевної рівноваги. Поетика імпресіонізму

1.    Перегляньте відео урок Символічні образи в новелі  М. Коцюбинського «Intermezzo» Проблеми душевної рівноваги. Поетика імпресіонізму за покликанням  https://www.youtube.com/watch?v=wkAMSZFRisk&t=1s&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD , зробити конспект.

2.    Підготуйте усний твір-роздум на тему «Внутрішні метаморфози героя новели «Intermezzo»

3.    Домашнє завдання. характеризувати образи новели

20.12.22

Урок 31

Тема.  Психологічна новела М. Коцюбинського «Intermezzo» з жанровими ознаками «поезії в прозі». Автобіографічна основа новели

1.    Перегляньте відео урок Психологічна новела М. Коцюбинського «Intermezzo» з жанровими ознаками «поезії в прозі». Автобіографічна основа новели за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=rqZYP3p2TMY&t=3s&ab_channel=%D0%9F%D1%96%D0%B4%D0%B3%D0%BE%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%BA%D0%B0%D0%B4%D0%BE%D0%97%D0%9D%D0%9E, зробити конспект.

2.    Ознайомтеся зі змістом новели (стор. 128-138)

3.    Домашнє завдання. зробити літературний паспорт твору.

 16.12.22

Урок 30

Тема. Михайло Коцюбинський. Життя і творчість, гуманізм світогляду письменника. Еволюція художньої свідомості.

2.    Перегляньте відео урок Михайло Коцюбинський. Життя і творчість, гуманізм світогляду письменника за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=TGmPUBgkw0Y&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD,зробити конспект.

3.     Опрацювати матеріал підручника Українська літературастор.126-127. Записати в зошит та вивчити визначення.

16.12.22

Урок 29

Тема. Особистісні чинники у світогляді людини на рубежі віків. Основні риси прозового модернізму. 

1.    Перегляньте відео урок Основні риси прозового модернізму за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=CPfeO-heN40&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD, зробити конспект.

2.     Опрацювати матеріал підручника Українська літературастор.124-125; п.1,2 с.125.


14.12.22

Урок 28

 Тема. Значення творчості І. Франка. Контрольна робота. Творчість І. Франка

1.     Перегляньте навчальне відео Значення творчості І. Франка за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=PwEaAi2ydAY&t=12s&ab_channel=%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D0%9B%D0%B5%D0%BF%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0, зробіть конспект

2.     Перегляньте навчальне відео https://www.youtube.com/watch?v=m8e5-VP0bRc&ab_channel=IrynaFarion про Франка, занотуйте , що нового ви дізналися про письменника

3.       Виконайте тести за покликанням 

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3949357

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9476297

09.12.22, 13.12.22

Урок 26- 27

Тема. Проза І. Франка. Жіноча доля в новелі І. Франка «Сойчине крило». Образ героя-адресата в новелі І. Франка «Сойчине крило» - уособлення боротьби між «естетикою» і «живим чоловіком»

1.    Перегляньте навчальне відео Проза І. Франка. Жіноча доля в новелі І. Франка «Сойчине крило»  за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=q7lJcSOSsrw&t=2s&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD зробіть конспект

2.    Перегляньте навчальне відео Образ героя-адресата в новелі І. Франка «Сойчине крило» - уособлення боротьби між «естетикою» і «живим чоловіком» за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=-3S8lsHT9Ns&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD,зробіть конспект

3.    Ознайомтеся зі змістом твору https://www.youtube.com/watch?v=DuGh3DruDRs&ab_channel=%D0%9E%D0%BA%D1%81%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%9B%D0%B8%D1%82%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE.%D0%90%D1%83%D0%B4%D1%96%D0%BE%D0%BA%D0%BD%D0%B8%D0%B3%D0%B8.%D0%A8%D0%BA%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B0%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B0., зробіть паспорт твору 

4.    Домашнє завдання. Читати підручникУкраїнська література стор.102-121


07.12.22

Урок 25

Тема. Характеристика героїв поеми І Франка «Мойсей». Пролог до поеми – заповіт українському народові

1.    Виконайте тести https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4741000

2.    Перегляньте навчальне відео Характеристика героїв поеми І Франка «Мойсей»  за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=PwOb9SdFCpQ&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD зробіть конспект

3.    Домашнє завдання . Зробити паспорт  твору


06.12.22

Урок 24

Тема. Поема «Мойсей» - вершинний твір І. Франка Проблематика твору

1.    Перегляньте навчальне відео Поема «Мойсей» - вершинний твір І. Франка,  за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=A7KX0hNTp4E&t=4s&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD зробіть конспект

2.    Перегляньте навчальне відео Проблематика твору «Мойсей»  за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=IX2BcMvMpHM&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD, зробіть конспект

3.     Домашнє завдання. Прочитайте поему стор 89-93


Урок 23                                                                                                            02.12.22

Тема.  Філософська поезія І. Франка. Драматизм людських стосунків у «Легенді про вічне життя»

1.     Виконайте тести https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1534798

2.    Перегляньте навчальне відео Філософська поезія І. Франка. Драматизм людських стосунків у «Легенді про вічне життя» за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=lY70ch5RU2Y&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD, законспектуйте важливе.

3.    Перегляньте буктрейлер до твору  за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=2nq6FQNkwhE&ab_channel=DashaMorgos

4.    Прочитайте твір та зробіть паспорт твору

Автор –

Рік написання –

Збірка –

Рід –

Жанр –

Тема.    

Ідея

Основна думка

Віршовий розмір  –

Римування  –

Сюжетні елементи композиції:

Експозиція–

Зав’язка–

Розвиток дії і кульмінація–

Розв’язка–

Ключовий образ

Українська література                                                  18.11.2022 

Група 20                                                                           Урок 21

 

Тема  Поетична збірка І.Франка «Зів’яле листя». Любовні мотиви в поезіях “Ой ти, дівчино, з горіха зерня”, “Чого являєшся мені...”

Опрацюйте матеріал підручника с. 79-83, виразно прочитайте вірші.

          ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ:

·        збірку «Зів’яле листя» Іван Франко створював протягом десяти років (1886–1896);

·        збірка має підзаголовок «лірична драма»;

·        збірка складається з трьох частин (так званих жмутків), в кожному по 20 поезій;

·        збірка є зразком інтимної лірики;

·        збірка має автобіографічні мотиви.

 

Опрацюйте матеріал за посиланням https://eschool.dn.ua/mod/book/view.php?id=202987&chapterid=50044

Д/з

·         Вивчити одну з поезій Івана Франка напам’ять


Українська література                       Урок 20  

Група 20                                                  11.11.2022

Виконану роботу надсилати на E-mail:   tanyabauman123@gmail.com

Тема. Творчість майстрів Відродження; символ вічної жіночності, материнства, краси в сонеті І. Франка “Сикстинська мадонна”.

І. Запишіть та запам’ятайте значення слів

Сонет  –

Мадонна  –

Епоха Відродження –

Своє захоплення жінкою-матір’ю, безсмертним полотном Рафаеля «Сікстинська мадонна» І. Франко висловив у формі сонета. У Мадонні поет вбачає богиню, «райську рожу», і, хоч не знайшов для себе богів на небесах, цій — поклониться, як богині. Краса мадонни не казкова, а земна — щира, добра, ніжна. А справжнє мистецтво, яким є картина «Сікстинська мадонна» — вічне.

ІІ. Опрацюйте матеріал за посиланням 

https://zno.if.ua/?p=4603

ІІІ. Д/з   Опрацювати  с.77-79. Аналізувати та виразно читати поезію

«Сикстинська мадонна».  Письмово виконайте завдання, с. 79.

Українська література(рівень стандарту): підручник для 10 класу/ О.І. Борзенко, О.В. Лобусова

Електронний підручник за посиланням: https://lib.imzo.gov.ua/yelektronn-vers-pdruchnikv/10-klas/2-ukranska-lteratura-10-klas/



Група 20                                                                       11.11.2022

Українська література                                            Урок 19

Виконану роботу надсилати на E-mail:   tanyabauman123@gmail.com

 Тема. Лірика збірки  «З вершин і низин». Загальне уявлення про композицію збірки. Франкова концепція поступу людства, вираження незламного оптимізму в поезії І. Франка «Гімн»

І. Прочитайте та запам’ятайте інформацію

Збірка Івана Яковича Франка «З вершин і низин» має 2 редакції:

1)                1887, Львів. Присвячена дружині поета Ользі Хоружинській. Матеріал укладено за хронологічним принципом. Увійшли 46 поезій, написані протягом 1877-1887 років.

2)                1893, Львів. Тематичний принцип розташування матеріалу. Збірка "З вершин і низин" — це складна мистецька будова з віршів, писаних у різний час і з різного приводу. "Укладаючи матеріал для цієї книжки, — писав І.Франко у "Передньому слові", — я покинув думку про хронологічний порядок, зовсім не пригожий в книжці так різномастого змісту, котрій, проте, хотілось мені придати яку–таку артистичну суцільність".

Збірка складається з 7 великих розділів, які умовно розподіляємо тут на дві нерівні частини. У перших трьох розділах — "De profundis", "Профілі і маски" та "Сонети" — зібрано ліричні твори, в чотирьох останніх — "Галицькі образки", "Із жидівських мелодій", "Панські жарти" та "Легенди" — твори епічні.

Лейтмотив збірки: роздуми про людську природу, мінливу, непередбачувану, гріховну.

Збірку відкриває вірш «Гімн» («Вічний революціонер», 1880). Поет оспівує невмирущий революційний дух народів, віковічну боротьбу проти гніту й поневолення, боротьбу «за поступ, щастя й волю».

Покладений на музику Миколою Лисенком цей твір стан національним гімном українців.

Глосарій

ГІМН, у, чол.

1.                 Урочиста пісня, прийнята як символ державної або класової єдності.

2.                 перен. Захоплена хвала кому-, чому-небудь.

ІІ. Перегляньте матеріал за посиланням та складіть паспорт поезії І.Франка «Гімн. Замість пролога».

https://www.youtube.com/watch?v=oO_ppBTZEz8&ab_channel=%D0%97%D0%9D%D0%9E-%D1%83%D1%80%D0%BE%D0%BA%D0%B8%3A%D1%83%D0%BA

ІІІ. Д/з   Опрацювати  с.74-77.  Аналізувати та виразно читати поезію «Гімн». Українська література(рівень стандарту): підручник для 10 класу/ О.І. Борзенко, О.В. Лобусова

Електронний підручник за посиланням: https://lib.imzo.gov.ua/yelektronn-vers-pdruchnikv/10-klas/2-ukranska-lteratura-10-klas/

 

Група 20                                                                              09.11.2022

Українська література                                                    Урок 18

Виконану роботу надсилати на E-mail:   tanyabauman123@gmail.com

 Тема. Титан духу і думки. Іван Франко – письменник, учений, громадський діяч. Багатогранність діяльності письменника

І. Перегляньте відеоматеріал за посиланням

1.     https://www.youtube.com/watch?v=88VvGxXdIYA&ab_channel=Nelli

2.     https://www.youtube.com/watch?v=9PfXLB1CPzQ&ab_channel=%D0%9A%D0%BD%D0%B8%D0%B3%D0%B0-%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D1%80%D1%96%D0%B2%D0%BA%D0%B0.%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B0

3.     https://www.youtube.com/watch?v=sToHbw1LLAM&ab_channel=Oven21

ІІ. Запишіть 12 фактів з життя І.Франка, про які ви дізналися, переглянувши відеоматеріал 

ІІІ. Перевірте свої знання за посиланням https://kalushnews.city/play/test/83493/test-18-faktiv-pro-ivana-franka

Скрін результату пришліть на пошту

Д/з   Опрацювати  с.72-74. Українська література(рівень стандарту): підручник для 10 класу/ О.І. Борзенко, О.В. Лобусова

Зробіть гронування

поет - Іван Франко  - громадський діяч

Електронний підручник за посиланням: https://lib.imzo.gov.ua/yelektronn-vers-pdruchnikv/10-klas/2-ukranska-lteratura-10-klas/

 

 

Українська література                                                              Урок 6

Група 20                                                                                      27.09.2022

Виконану роботу надсилати на E-mail:   tanyabauman123@gmail.com

Тема. Панас Мирний. Життєвий і творчий шлях письменника

1.                       ☝  Опрацюйте  матеріал за покликанням, складіть хронологічну таблицю  

https://ukrlit.net/lesson/10klas_1/8.html

2.                           Перегляньте відеоурок, визначте тематику творів Панаса Миного  

 https://www.youtube.com/watch?v=41w95dFAgnA 

3.                          Опрацюйте матеріал підручника Українська література стор. 32-33,                      складіть психологічний портрет письменника (письмово)

4.                            Цікаво. Подорож до музею

https://www.youtube.com/watch?v=O1ftClftn2Q

https://www.youtube.com/watch?v=gAXjjGJWJPc


Українська література                                                              Урок 5

Група 20                                                                                      27.09.2022

Виконану роботу надсилати на E-mail:   tanyabauman123@gmail.com

Тема. Колоритні людські характери в повісті І. Нечуя-Левицького “Кайдашева               сім’я”. Ствердження цінностей національної етики засобами комічного.

1.                        Перегляньте відеоурок, визначте засоби комічного у повісті "Кайдашева сім'я"  

 https://www.youtube.com/watch?v=MN7b44TTVsw 

3.                      ☝    Опрацюйте матеріал підручника Українська література стор. 21-23,                      Наведіть приклади сатири та гумору  у повісті.

4.                            Літературна вікторина  (вкажіть  власне прізвище, групу,  відповіді скиньте на  E-mail:   tanyabauman123@gmail.com)

Виконайте наступні завдання літературної вікторини

І. Назвіть персонажів повісті «Кайдашева сім'я».

ІІ. «Хто з героїв? »

1. …був дуже богомольний, ходив до церкви щонеділі не тільки на службу, а навіть на вечірню, говів два рази на рік, горнувся до духовенства, любив молитись і постити?

2. …вважав, що вісь біля воза зламалась тільки тому, що він поїхав по снопи в  неділю?

3. …наглядала за працею невістки, «наче осавула на панщині, а сама не бралась  і за холодну воду»?

4. …всі гроші, що заробляв у пана та людей на возах, на плугах, на боронах, пропивав у шинку, заливаючи горілкою «давнє панщинне горе»? 5. «…був чоловік  гордий, упертий, не любив нікому кланятись, навіть рідному батькові»?

6. …був дотепним, життєрадісним парубком, а ставши хазяїном, сварився з братом за кожну дрібницю?

7. «…була з поетичною душею, з ласкавим серцем»?

ІІІ. «Чий це портрет?»

1. «Широкі рукава закачались до ліктів; з-під рукавів було видно здорові загорілі жилаві руки. Широке лице було сухорляве й бліде, наче лице в ченця. На сухому високому лобі набігали густі дрібні зморшки. Кучеряве посічене волосся стирчало на голові, як пух, і блищало сивиною».

2. «Вона була вже немолода, але й не стара, висока, рівна, з довгастим лицем, з сірими очима, з тонкими губами та блідим лицем».

3. «…молоде довгасте обличчя було рум’яне. Веселі сині, як небо, очі світились привітно і ласкаво. Тонкі брови, русяві дрібні кучері на голові, тонкий ніс, рум’яні губи — все подихало молодою парубочою красою».

4. «…був широкий у плечах, з батьківськими карими гострими очима, з

блідуватим лицем. Тонкі пружки його блідого лиця з тонкими губами мали в собі щось неласкаве. Гострі темні очі були ніби сердиті». «Він ніколи не сміявся гаразд, як сміються люди. Його насуплене, жовтувате лице не розвиднювалось навіть тоді, як губи осміхались».

5. «Висока на зріст, рівна станом, але не дуже тонка, з кремезними ногами, з рукавами, позакочуваними по лікоть, з чорними косами, вона була ніби намальована на білій стіні. Загоріле рум’яне лице ще виразніше малювалося з чорними тонкими бровами, з темними блискучими, як терен, обмитий дощем, очима. В лиці, в очах було розлите щось гостре, гаряче, було видно розум із завзяттям і трохи з злістю».

6. «Дівчина була невеличка на зріст, але рівна, як струна, гнучка, як тополя, гарна, як червона калина, довгообраза, повновида, з тонким носиком. Щоки червоніли, як червонобокі яблучка, губи були повні та червоні, як калина. На чистому лобі були ніби намальовані веселі тонкі чорні брови, густі-прегусті, як шовк».

Українська література                                                              Урок 4

Група 20                                                                                     14.09.2022

Виконану роботу надсилати на E-mail:   tanyabauman123@gmail.com

Тема.Реалізм повісті І. Нечуя-Левицького “Кайдашева сім’я”. Актуальність проблеми батьків і дітей.ТЛ: реалізм (поглиблено)

1. Перегяньте відео за покликанням 

https://www.youtube.com/watch?v=ifBJp8-rVAE   

2. Опрацюйте матеріал підручника Українська література стор.19=20

Домашнє завдання: визначити проблеми, що піднімаються у творі

 Українська література                                                              Урок 2-3

Група 20                                                                                      07-12.09.2022

Виконану роботу надсилати на E-mail:   tanyabauman123@gmail.com

Тема. Іван Нечуй-Левицький. Творчість і життя письменника як новий імпульс української літератури . Кайдашева сім’я” І. Нечуя-Левицького – соціально-побутова повість-хроніка. ТЛ: соціально-побутова повість

1. Перегяньте відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=5O2zUEpjizc&list=RDLV5O2zUEpjizc&start_radio=1&rv=5O2zUEpjizc&t=29, зробіть конспект

2. Ознайомтеся зі змістом повісті "Кайдашева  сім’я" за покликанням   https://www.youtube.com/watch?v=LwdadBfjPxI 

 Домашнє завдання:  Опрацюйте матеріал  стор. 15-23 підручника Українська література, намайлюйте найкумеднішу, на ваш погляд, сцену повісті

 

Українська література                                                              Урок 1

Група 20                                                                                      05.09.2022

Виконану роботу надсилати на E-mail:   tanyabauman123@gmail.com

Тема.Українська література др. пол. ХІХ ст. у контексті розвитку тодішнього суспільства, культури, мистецтва. Особливості реалістичної прози

1. Перегляньте відеоурок  за посиланням 

https://www.youtube.com/watch?v=tKEDhJNeV_0 

2. Опрацюйте матеріал за посиланням, складіть конспект

https://ukrlit.net/lesson/10klas_1/2.html

Домашнє завдання: прочит. стор. 5-14 підручника Українська література