Група 18 українська література

 

  Група 18                                                     Українська література

Урок 21                                                                             19.01.2023

Виконану роботу надсилати на E-mail:   tanyabauman123@gmail.com

Тема. Художнє відтворення національно-визвольного пробудження народу в поезіях П. Тичини «Пам’яті тридцяти», «Одчиняйте двері».             

· Прослухайте поезію «Одчиняйте двері» за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=ixLOjVJ_kjE&ab_channel=%D0%95%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B0%D0%91%D1%83%D1%80%D0%BB%D0%B0%D0%BA%D0%B0

·        Прочитайте с. 25-26 підручника, складіть паспорт твору

·        Прослухайте поезію «Пам’яті тридцяти» за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=zDJwcTRnD9s&ab_channel=%D0%9F%D1%80%D0%BE%D1%94%D0%BA%D1%82%D0%90%D0%9F%D0%9E%D0%9A%D0%A0%D0%98%D0%A4  - Міха (АПОКРИФ) - Пам'яті тридцяти (сл. Павло Тичина)(РЕП ДО ЗНО)

https://www.youtube.com/watch?v=yDa01WTARiM&ab_channel=MariaBurmaka

https://www.youtube.com/watch?v=3xX5bsh8Aug&ab_channel=%D0%A2Vi  - читає Марія Бурмака

·        Прочитайте с. 26-27 підручника, складіть паспорт твору

Д/з

·        Опрацювати матеріал  підручника с. 25-27,  усно дати відповіді на питання 9-10, с. 28 

 ·        Одну із  поезій  П. Тичини вивчити напам’ять:

або «Пам’яті тридцяти»,

або «Арфами, арфами...»,

або «О панно Інно...»


Українська література                                                16.01.2023

Група 18                                                                       Урок 20

Виконану роботу надсилати на E-ail:   tanyabauman123@gmail.com

Тема. Павло Тичина. Збірка «Сонячні кларнети».  «Арфами, арфами...», «О панно Інно...»,  «Ви знаєте, як липа шелестить...»

 

·        Опрацювати матеріал підручника  с. 19-25

·        Теорія літератури: виписати та вивчити напам’ять визначення поняття «кларнетизм», «вітаїстичність»;

·        Читати та аналізувати  поезії

«Ви знаєте, як липа шелестить…»

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=384 -  прочитати, прослухати

https://www.ukrlib.com.ua/review/printit.php?tid=18210 – аналіз поезії

 

 «О панно Інно…»

https://navsi200.com/o-panno-inno/ опрацювати матеріал, за бажанням створити презентацію

«Арфами, арфами…»

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=379  -  прочитати, прослухати

https://www.ukrlib.com.ua/review/printit.php?tid=18211 – аналіз поезії

Д/з  Опрацювати с.16 -24, дати відповіді на питання 1,2, 4-8 (усно), аналіз однієї з поезій (письмово)

Українська література                                               12.01.2023

     Група 18                                                                       Урок 19

Виконану роботу надсилати на E-ail:   tanyabauman123@gmail.com

Тема. Павло Тичина.  Основне з життя і творчості поета, трагізм його долі. Найбільший модерніст 1920 років. Звернення до вічних мотивів. 

План

1.     Основне з життя і творчості поета. Трагізм його творчої долі. Найбільший модерніст 1920-х років.

2.     Звернення до «вічних» тем, мотивів, особливості віршування; потужне ліричне «Я» як символ нової людини; поєднання тенденцій символізму, неоромантизму, експресіонізму, імпресіонізму.

3.      Феномен «кларнетизму».

4.     Вітаїстичність як наскрізна оптимістична тональність, життєствердна настроєвість (зб. «Сонячні кларнети»).


·        Перегляньте відеосюжети, запишіть цікаві факти з життя поета

1.     https://www.youtube.com/watch?v=gicAkKfts5g&feature=emb_logo&ab_channel=%D0%A6%D1%96%D0%BA%D0%B0%D0%B2%D0%BE%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B8 

2.     https://www.youtube.com/watch?v=jUcHlOlvyd0&ab_channel=WiseCow

·        Опрацювати матеріал підручника  с. 16-21

·        Теорія літератури: виписати та вивчити напам’ять визначення поняття «кларнетизм», «вітаїстичність»;

  

Д/з  Опрацювати с.16 -21, підготуватися до віртуальної зустрічі з поетом

 

            Українська література                           Урок 18

               Група 18                                                         16.12.2022

Виконану роботу надсилати на E-mail:   tanyabauman123@gmail.com

   Тема.    Поетичне самовираженняПровідна роль поезії у 1920-ті роки. Потужне ліричне самовираження, емоційне переживання  пореволюційної епохи, її духовних катаклізмів                                                                                          

                                                                                      

Укр. літ.: підручник для 11 кл. (рівень стандарту)

Автор: О. Авраменко

Видавництво: Київ, Грамота, 2019

https://lib.imzo.gov.ua/yelektronn-vers-pdruchnikv/11-klas/2-ukranska-lteratura-11-klas/ukranska-lteratura-rven-standartu-pdruchnik-dlya-11-klasu-zakladv-zagalno-seredno-osvti--avramenko-o-m/

Завдання 1. Перегляньте відеофрагмент, який розширить ваші знання про основні стильові напрями літератури початку 20 ст. 

https://www.youtube.com/watch?v=rqZYP3p2TMY&feature=emb_logo&ab_channel=%D0%9F%D1%96%D0%B4%D0%B3%D0%BE%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%BA%D0%B0%D0%B4%D0%BE%D0%97%D0%9D%D0%9E

Д/з

Опрацюйте матеріал підручника с. 16-17.

 Вітаїстичність – дайте визначення

 

Українська література                                                    Урок 17

Група 18                                                                          09.12.2022

Виконану роботу надсилати на E-mail:   tanyabauman123@gmail.com 

Тема. Літературний авангард. Авангардні тенденції в українській літературі 1920 – х років. Поет-футурист М.Семенко – сміливий експериментатор. Урбаністичні мотиви його лірики, їхня змістова новизна, ламання класичної форми (“Бажання”, “Місто”, “Запрошення”)

                                                                                           

Укр. літ.: підручник для 11 кл. (рівень стандарту)

Автор: О. Авраменко

Видавництво: Київ, Грамота, 2019

https://lib.imzo.gov.ua/yelektronn-vers-pdruchnikv/11-klas/2-ukranska-lteratura-11-klas/ukranska-lteratura-rven-standartu-pdruchnik-dlya-11-klasu-zakladv-zagalno-seredno-osvti--avramenko-o-m/

 



Михайль Семенко був трагічною і надзвичайно яскравою постаттю української літератури, невиправдано забутим у часи монополії “соціалістичного реалізму”.

З  біографією письменника ознайомтеся за посиланням:

https://ukrclassic.com.ua/katalog/s/semenko-mikhajl/1321-mikhajl-semenko-biografiya

 

        Перегляньте відео

https://www.youtube.com/watch?v=HTTEpWubuOs&feature=emb_err_woyt&ab_channel=%D0%A1%D0%B5%D1%80%D1%96%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8.%D0%9F%D1%80%D0%B5%D0%BC%E2%80%99%D1%94%D1%80   - “Розстріляне відродження”. Михайль Семенко

https://www.youtube.com/watch?v=Nm3zKPodheI&ab_channel=WiseCow - Михайль Семенко. Українська література в іменах

Д/з

с.10-15 підручника, питання 1, 2, 3, 9 – письмово.

Прослухайте та проаналізуйте поезії М. Семенка

💥https://www.youtube.com/watch?v=rRvOVXyVSk0&ab_channel=%23NKgriha -  «Місто» 

💥https://www.youtube.com/watch?v=1FgAtsCtiHk&ab_channel=%D0%95%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B0%D0%91%D1%83%D1%80%D0%BB%D0%B0%D0%BA%D0%B0 -  «Бажання» 

💥https://dovidka.biz.ua/zaproshennya-m-semenko-analiz/ - «Запрошення»

 

Українська література                                             Урок 16

Група 18                                                                           07.12.2022

Виконану роботу надсилати на E-mail:   tanyabauman123@gmail.com

Тема.   «Розстріляне відродження». Українська література ХХ ст. як новий етап в історії національної культури. Поняття «розстріляне відродження»     

Укр. літ.: підручник для 11 кл. (рівень стандарту)

Автор: О. Авраменко

Видавництво: Київ, Грамота, 2019

https://lib.imzo.gov.ua/yelektronn-vers-pdruchnikv/11-klas/2-ukranska-lteratura-11-klas/ukranska-lteratura-rven-standartu-pdruchnik-dlya-11-klasu-zakladv-zagalno-seredno-osvti--avramenko-o-m/

Опрацювання навчального  матеріалу.

Літературний процес ХХ століття традиційно поділяють на такі періоди:

- 1920- 1930-ті рр.;

- 194о- 1950 ті рр.;

- 1960- 1990 – ті рр.

Згадайте визначення основних літературних напрямів української літератури ХХ ст.

Модернізм (від фр. modernisme) — загальна назва різноманітних напрямків у літературі, мистецтві ХХ ст. (неокласицизм, неореалізм, футуризм, неоромантизм, символізм, імпресіонізм, експресіонізм та ін.). Загальна стильова ознака — тенденція до панестетизму, символізації, ідеалізації та романтизації зображуваного. Для українського модернізму характерний синтез різних стилів.

Соціалістичний реалізм (соцреалізм) — організований за чіткою програмою літературний метод, який передбачав оспівування комуністичної партії і її провідної ролі в житті народу, у будь-яких сферах; піднесення борця, будівника нового суспільства; ідеалізацію людини як носія кращих моральних якостей, вихованих соціалістичною системою. Художня дійсність зображувалася «лакованою», прикрашеною, лише з позицій правлячого класу, партії; конфлікт полягав у боротьбі проти чужих ідей, за ідеологічну спільність та однодумство.

Постмодернізм (від фр. post — після + modernisme) — загальна назва літературно-мистецьких течій кінця ХХ — початку ХХІ ст. (можливо, елементи постмодернізму з’явилися у творах українських письменників і раніше). Для цього напряму характерні інтертекстуальність (приховане та явне використання чужих текстів), гра зі словом, багатозначність, зміщення часу і простору, «віртуальний історизм» тощо.

·        Перегляньте відеофільм «Воскресіння Розстріляного Відродження»

https://www.youtube.com/watch?v=3mj2uwmjSyI&feature=emb_err_woyt&ab_channel=%D0%A1%D0%B5%D1%80%D1%96%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8.%D0%9F%D1%80%D0%B5%D0%BC%E2%80%99%D1%94%D1%80

·        Зробіть опорний конспект статті підручника с. 4-8, доповнивши таблицю 1.

      Таблиця 1

Течії модернізму й авангардизму

Письменники, у творах яких виявляються ознаки стилю

1

Неореалізм

Г.Косинка, В. Підмогильний, Є.Плужник, Б.Антоненко-Давидович

2

Символізм

П.Тичина, П.Пилипович, Я.Савченко

3

Імпресіонізм

 

4

Експресіонізм

 

5

Екзистенціалізм

 

6

Абстракціонізм

 

7

 

 

8

 

 

9

 

 

10

 

 

Д/з

Прочитайте статтю підручника с. 4-9, п. 1,2,3,6, с. 8-9   –  письмово.


Українська література                                                    Група18 

Урок 15                                                                                06.12.2022

Тема. Контрольна робота №1

         Творчість Лесі Українки, Миколи Вороного, Олександра Олеся

         

Пройдіть тест за посиланням   

https://naurok.com.ua/test/start/422212

скрін результату пришлять на E-mail:   tanyabauman123@gmail.com

 

Українська література                                                        Група 18 

Урок 14                                                                                 23.11.2022

Тема. Драматичний етюд О. Олеся «По дорозі в казку». Дорога в казку – символ духовних поривань до кращого життя.

 

Підручник: О.І. Борзенко, О.В. Лобусова. Українська література. 10 клас. Рівень стандарту.

https://drive.google.com/file/d/1dNU1dktc5Q2MRKgq4V3eAp3v5aSCWY-k/view


Перегляньте відеоматеріал. Пригадайте  поезію О.Олеся

https://www.youtube.com/watch?v=YUx2V294yHE&list=PLFVSJgZgf7h88UFKF_RZcv_Sk-WlX5mvL&index=19&ab_channel=MONUKRAINE

 

Завдання:

·        Прочитати драматичний етюд О. Олеся «По дорозі в Казку» або прослухати аудіокнигу  за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=cH2J_YfyD_4&ab_channel=%D0%84%D0%B2%D0%B3%D0%B5%D0%BD%D0%9C%D0%B0%D0%B4%D0%B5%D1%8F

 

·        Опрацювати навчальний матеріал підручника на стор. 230 – 231.

·        Переглянути відео «Олександр Олесь. «По дорозі в Казку» за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=mz2E-oF7zq4&feature=emb_logo&ab_channel=%D0%9F%D1%96%D0%B4%D0%B3%D0%BE%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%BA%D0%B0%D0%B4%D0%BE%D0%97%D0%9D%D0%9E  

Д/з

Виписати визначення драматичного етюду. 

Скласти і записати паспорт твору О. Олеся «По дорозі в Казку».

Українська література                                Урок 10

Група 18                                                          27.10.22

Виконану роботу надсилати на E-ail:   tanyabauman123@gmail.com

Тема. Єдність краси природи і мистецтва, образотворчі засоби в поезії М. Вороного “Блакитна Панна”. Жіночий образ як сюжетний центр символістського твору “Інфанта”. Мотив самотності людини

·        Перевірка домашнього завдання

         Дайте письмові відповіді на запитання.

1.      Микола Вороний народився ….

2.      Навчався …

3.      З університету був виключений за …

4.      Перша поезія мала назву …

5.      З 1897 р. до 1900 р. працює актором у трупах …

6.      У 1903 році поет одружився з …

7.      1917 р. у «Національному театрі» обіймав посаду ….

8.      Був звинувачений і арештований за …

9.      Був репресований у …

10.    Вороного стратили …

11.    Миколу Вороного було реабілітовано посмертно …

12.    Син Вороного – …  

·        Перегляньте відеоурок за покликанням

https://www.youtube.com/watch?v=LEPcdF2zYfA

·        «Блакитна Панна»

Поезію «Блакитна панна» Микола Вороний написав у 1912 році. Вірш має яскраві тропи та витончену форму й передає два провідних мотиви: возвеличення краси природи та єдність природи з митцем. Блакитна Панна – це образ весни, яка тривожить душу ліричного героя.

Виразно прочитайте поезію «Блакитна Панна» або перегляньте відеоролик за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=42tC8p-kQ2Y

Оформити словник літературознавчих термінів (у зошиті).

-         Блавати – волошки; шовкова тканина блакитного кольору.

-   Арабеска – вид орнаменту з геометричних фігур, стилізованого листя, квітів і т. ін., який поширився в Європі під впливом арабського мистецтва; жанр інструментальної п’єси витонченого примхливого характеру.

-         Фреска – вид живопису; настінний розпис картини, нанесений водяними фарбами по свіжо нанесеній вологій штукатурці.

-  Гротеск –  (від фр. – смішний, незвичайний) – художній засіб, що грунтується на свідомому карикатурному спотворенні, порушенні форм і розмірів предметів, перебільшенні чи применшенні зображуваного, на поєднанні різких контрастів, сполученні реального з фантастичним, трагічного чи смішного з комічним. Гротеск – вищий ступінь комічного. Термін цей походить від знайдених у ХУІ ст. Італійським художником Рафаелем химерних настінних малюнків у римських підземних гротах.

 

·        Прослуайте поезію «Інфанта» М. Вороного

https://www.youtube.com/watch?v=XimdG8BKsi4 – «Інфанта»

Інфанта — дитина, принцеса в Іспанії та Португалії

·        Заповніть літературний паспорт вірша,  визначивши

 Жанр

 Тема

 Основний мотив: 

 Художні засоби:

Неологізми  

 Порівняння 

Метафоричні епітети:    

Римування: 

Рими

Розмір:       

 Образи-символи:     

·         Д\з Читати та аналізувати поезію.   Поезію «Блакитна панна» вивчити напам’ять


Українська література                                   Урок 9

Група 18                                                           21.10.22

Виконану роботу надсилати на E-ail:   tanyabauman123@gmail.com

Тема. Життя і творчість Миколи Вороного, багатогранна діяльність поета. Творчість М. Вороного – перша декларація ідей і форм символізму

ТЛ: символізм

Завдання:

· знати головні етапи життя та творчості М. Вороного;

· читати поезії М. Вороного;

· знати, що таке символізм.

Символізм (з грец. симболон   – ознака, прикмета, символ) – літературно-мистецький напрям кінця ХІХ – початку XX ст., основоположники якого, базуючись на ідеалістичній філософії Шопенгауера, «теорії несвідомого» Едуарда Гартмана і поглядах Фрідріха Ніцше, проголосили основою мистецької творчості символ – таємну ідею, приховану у глибині всіх навколишніх, а також і потойбічних явищ, що її можливо розкрити, збагнути й відобразити тільки за допомогою мистецтва, зокрема музики й поезії.

·        Перегляньте відеоурок за покликанням, запишіть основні віхи життя та творчості митця

https://www.youtube.com/watch?v=-9Wb-51qQPw - Життя і творчість Миколи Вороного, діяльність поета

·        Перегляньте відеоурок за посиланням, визначте основні мотиви лірики М. Вороного

https://www.youtube.com/watch?v=vGqAkXY0UDw - Поетичний доробок Миколи Вороного

Основні мотиви лірики Миколи Вороного

1. Роль поета і поезії в суспільному житті („Іванові Франкові”, „До моря”, „Пам'яті М. Лисенка” „Івану Котляревському”).

2. Патріотичні мотиви, Любов до України („За Україну”, „Краю мій рідний”, „Євшан-зілля”, „Україно! Мамо люба!..”, „Молодий патріот”, „О рідна земле, люба моя нене!”).

3. Віра в український народ, сподівання на краще майбутнє („Коли ти любиш рідний край...”, „Гей, хто має міць»)

4. Інтимна лірика („На скелі”, „Ні, не забув”, „Нічого, нічого”, „Нехай і так”, „Ти не любиш мене...”, „Чи зумієш?”, „Ти не моя...”, „Зрада”, та інші).

5. Пейзажна лірика („Блакитна панна”, „На озері”, „Краса”, „Зоряне небо”, „До моря” та інші).

6. Урбаністичні мотиви („Співи старого міста”).

Д\з  с.218-220, відповіді на питання с.218, 219.

 

Українська література                                                              Урок 4

Група 18                                                                                      30.09.2022

Виконану роботу надсилати на E-mail:   tanyabauman123@gmail.com

Тема.  Відданість своїм мріям, наполегливе прагнення до мети у вірші Лесі Українки “Мріє, не зрадь”. Зображення повені людських почуттів у вірші “Стояла я і слухала весну...”

 

1.                Перегляньте відеофільм

https://meet.google.com/bwy-nvtn-yyj– вірш  Лесі Українки “Мріє, не зрадь”

https://www.youtube.com/watch?v=XRH9QhzJkxs – урок

 

2. Прочитати поезію, зробити ідейно-художній аналіз (Рід, жанр, вид лірики, тема, головна думка, художні засоби).

Леся Українка “Мріє не зрадь” – один з прикладів філософської лірики. У цій поезії лірична героїня твору переживає емоційний злет, що змушує на відверті зізнання.

Історія написання вірша “Мріє не зрадь

Цей вірш авторка написала у серпні 1905 року, коли перебувала у Грузії. У той час розгорталася революція в Російській імперії – потужні протести, повстання і страйки.

Мріє, не зрадь!..

Леся Українка

Мріє, не зрадь! Я так довго до тебе тужила,
Стільки безрадісних днів, стільки безсонних ночей.
А тепера я в тебе остатню надію вложила.
О, не згасни ти, світло безсонних очей!Мріє, не зрадь! Ти ж так довго лила свої чари
в серце жадібне моє, сповнилось серце ущерть,
вже ж тепера мене не одіб’ють від тебе примари,
не зляка ні страждання, ні горе, ні смерть.Я вже давно інших мрій відреклася для тебе.
Се ж я зрікаюсь не мрій, я вже зрікаюсь життя.
Вдарив час, я душею повстала сама проти себе,
і тепер вже немає мені вороття.

Тільки — життя за життя! Мріє, станься живою!
Слово, коли ти живе, статися тілом пора.
Хто моря переплив і спалив кораблі за собою,
той не вмре, не здобувши нового добра.

Мріє, колись ти літала орлом надо мною, —
дай мені крила свої, хочу їх мати сама,
хочу дихать вогнем, хочу жити твоєю весною,
а як прийдеться згинуть за теє — дарма!

З/VІІІ 1905

·        https://www.youtube.com/watch?v=8qi1JyXknn4&t=6s –  "Стояла я  і слухала весну"

2.                 Проаналізуй вірші і склади паспорт твору до кожного вірша за схемою:

·                   автор

·                   назва

·                   рід літератури

·                   жанр

·                   провідний мотив (основна тема, про що йдеться у вірші)

·                   ключові слова (слова, які допомагають розкрити зміст твору)

·                   художні засоби (епітети, метафори, порівняння, риторичні звертання, асонанс, алітерація, антоніми, інверсія, символ тощо). Виконуючи це завдання, повтори про художні засоби.

Д/з  Написати аналіз поезій, читати підручник с. 190 - 192